1. Leveranstid
Normalt skickas din order inom 2 till 5 arbetsdagar.
Vi tillämpar ej restorder. Om en eller flera av dina beställda produkter är slut så informerar vi dig om detta och skickar resterande delar av din order. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning hos våra leverantörer och avvikelser i vårt lagersaldo.
2. Betalalternativ
Vi erbjuder betalning via Klarna (kortbetalning, faktura och delbetalning) och Paypal (kortbetalning) för privatpersoner. För återförsäljare erbjuder vi även faktura efter en särskild kreditansökan, med en fakturaavgift på 19 kr inkl. moms.
Särskilda villkor för fakturakunder
Betalningen i sin helhet ska vara oss tillhanda senast den sista dag som fakturans betalningsvillkor anger. Om betalningen inte är oss tillhanda senast detta datum debiterar vi kunden en påminnelseavgift på 60 kr. För förfallen faktura debiterar vi även kunden en dröjsmålsränta på 1 % per påbörjad månad, dock lägst 160 kronor inklusive påminnelseavgiften.
Samtliga produkter som fakturan avser tillhör SMAI SWEDEN tills dess att fullständigt betalning av samtliga utestående belopp erlagts.
3. Fraktalternativ & priser
DHL
0g - 1000g 73,00 kr
1001g - 2000g 99,00 kr
2001g - 3000g. 109,00 kr
3001g - 5000g. 129,00 kr
5001g - 10000g. 149,00 kr
10001g - 15000g 179,00 kr
15001g - 20000g 199,00 kr
4. Leverans utanför Sverige
Kontakta vår kundtjänst på order@smaisweden.se
5. Returer
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Läs mer om din ångerrätt som konsument här.
OBS! Glöm inte att inkludera följesedeln som följde med din ursprungliga order i returpaketet! Det går även bra med en enkel lapp som anger ordernummer och namn.
Kunden står själv för fraktkostnaden vid returer eller storleksbyten, plus den ursprungliga frakten. Återbetalning sker efter att vi mottagit paketet och godkänt returen.
Villkor för godkänd retur
- Varan ska returneras i nyskick och i originalförpackning. Den får inte vara tvättad, använd eller visa spår av hantering (såsom fläckar, lukt av parfymer, hår från hund och katt, etc).
- Varan ska vara paketerad på ett ändamålsenligt sätt, t.ex. genom att använda det ursprungliga emballaget eller emballage av motsvarande kvalitet och typ.
- Varor som vi broderat, eller har beställt hem speciellt för dig, kan inte returneras.
6. Reklamationer
Om varan som du köpt visar sig vara behäftad med ett tillverkningsfel åtgärdar vi självklart detta. Kontakta oss omedelbart på order@smaisweden.se
Ange ordernummer, en detaljerad beskrivning av problemet och övrig relevant information. Bifoga även gärna bilder, om möjligt.
7. Ej uthämtade paket
Kunden bär ansvaret för att hämta ut eller ta emot sin order efter att den lämnat oss. Om en order ej hämtas ut eller tas emot av kunden, debiteras kunden den kostnad det innebär för oss. Kostnaden för en outhämtad försändelse är 300 kr.
8. Särskilda villkor för julhandel
Gäller 1-24 december med förlängd bytesrätt t.o.m 7 januari i butik och förlängd returrätt i webbshopen t.o.m 31 januari.
9. Kontakta oss
Kontakta vår kundtjänst
info@smaisweden.se